Opvoedingsvragen 4-12 jarigen

Oosterhof, M.

9789023240099 - Opvoedingsvragen 4-12 jarigen

Artikelomschrijving

mensen met empathie en respect voor elke medemens, hoe verschillend ook. Kinderen in de basisschoolleeftijd worden zich geleidelijk aan steeds bewuster van zichzelf en van de verschillen tussen henzelf en anderen. Ze identificeren zich met opvoeders en leeftijdsgenootjes en willen meestal niet afwijken van hun omgeving, met gevaar voor afbreuk van hun eigen unieke persoonlijkheidsontwikkeling. Vervolgens doen ze er vaak een half leven over om zichzelf te durven zijn.Dit boek over gewone alledaagse opvoedingsvragen wil (mede)-opvoeders ondersteunen om kinderen sociaal emotioneel gezond en weerbaar in het leven te doen staan. Het is heel praktisch van opzet. Rond een aantal belangrijke opvoedingsthema s worden eerst vragen gesteld, die opvoeders helpen het thema te analyseren. De kern van elk hoofdstuk wordt gevormd door inzichten, die opvoeders bewust maken van de dieper liggende psychologische wetmatigheden die spelen en de mogelijke gevolgen hiervan op de lange termijn. Elk hoofdstuk geeft vervolgens vele handvatten, alternatieven genoemd, voor een praktische aanpak van opvoedingsvragen.Het boek is het vervolg op het in 1999 (2e druk 2003) bij Van Gorcum verschenen Opvoedingsproblemen 0-4 jarigen. Handleiding voor opvoedings-ondersteuners van dezelfde auteur.Voor wie is het geschreven?Het boek is bestemd voor een ieder die betrokken is bij de opvoeding van 4-12 jarigen, zoals (gast)ouders, leerkrachten, artsen en verpleegkundigen werkzaam in de jeugdgezondheids-zorg, leidsters naschoolse opvang, jeugdwelzijnswerkers en preventiewerkers in jeugdzorg en GGZ.

Specificaties

Auteur Oosterhof, M.
ISBN/EAN 9789023240099
Druk 2
Helaas...
Uitverkocht

Artikelomschrijving

mensen met empathie en respect voor elke medemens, hoe verschillend ook. Kinderen in de basisschoolleeftijd worden zich geleidelijk aan steeds bewuster van zichzelf en van de verschillen tussen henzelf en anderen. Ze identificeren zich met opvoeders en leeftijdsgenootjes en willen meestal niet afwijken van hun omgeving, met gevaar voor afbreuk van hun eigen unieke persoonlijkheidsontwikkeling. Vervolgens doen ze er vaak een half leven over om zichzelf te durven zijn.Dit boek over gewone alledaagse opvoedingsvragen wil (mede)-opvoeders ondersteunen om kinderen sociaal emotioneel gezond en weerbaar in het leven te doen staan. Het is heel praktisch van opzet. Rond een aantal belangrijke opvoedingsthema s worden eerst vragen gesteld, die opvoeders helpen het thema te analyseren. De kern van elk hoofdstuk wordt gevormd door inzichten, die opvoeders bewust maken van de dieper liggende psychologische wetmatigheden die spelen en de mogelijke gevolgen hiervan op de lange termijn. Elk hoofdstuk geeft vervolgens vele handvatten, alternatieven genoemd, voor een praktische aanpak van opvoedingsvragen.Het boek is het vervolg op het in 1999 (2e druk 2003) bij Van Gorcum verschenen Opvoedingsproblemen 0-4 jarigen. Handleiding voor opvoedings-ondersteuners van dezelfde auteur.Voor wie is het geschreven?Het boek is bestemd voor een ieder die betrokken is bij de opvoeding van 4-12 jarigen, zoals (gast)ouders, leerkrachten, artsen en verpleegkundigen werkzaam in de jeugdgezondheids-zorg, leidsters naschoolse opvang, jeugdwelzijnswerkers en preventiewerkers in jeugdzorg en GGZ.

Specificaties

Auteur Oosterhof, M.
ISBN/EAN 9789023240099
Druk 2