De eerste indruk

Vonk, R.

9789055944651 - De eerste indruk

Artikelomschrijving

Is de eerste indruk de beste? Waarom val je wel of niet op iemand? Wat is rol van macht en afhankelijkheid bij indrukvorming? Hoe zorg je dat je zelf goed voor de dag komt, bij een sollicitatie of een eerste afspraakje? Kun je wel altijd jezelf zijn ? Al deze vragen gaan over onze dagelijkse om gang met andere mensen. Als we iemand voor het eerst ontmoeten, vormen we ons meteen een indruk van die persoon. Omgekeerd vormt de ander zich ook een indruk van ons. In dit boek wordt dit process van inrdukvorming toegelicht aande hand van voorbeelden nuit het dagelijks leven en de resultaten van wetenschappelijk onderzoek. Door het hele boek heen staan oefeningen en teste waarmee lezers zelf kunnen ontdekken hoe het proces van indrukvoming bij hen werkt. Op onderhoudende, herkenbare en zeer toeganke lijke wijze worden inzichten uit de sociale psychologie gepresen teerd voor een breed lezerspubliek.Prof. dr. Roos Vonk is hoogleraar Sociale Psychologie aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Daarnaast is zij directeur van coachings en traningsbureau Vonk Zelfbepaling. Het boek is geschreven in samen werking met Pieternel Dijkstra. Zij is zelfstandig psychologe en schreef eerder populair- psychologische boeken over jaloezie, verlegenheid en de liefde.

Specificaties

Auteur Vonk, R.
ISBN/EAN 9789055944651
Druk 3
Helaas...
Uitverkocht

Artikelomschrijving

Is de eerste indruk de beste? Waarom val je wel of niet op iemand? Wat is rol van macht en afhankelijkheid bij indrukvorming? Hoe zorg je dat je zelf goed voor de dag komt, bij een sollicitatie of een eerste afspraakje? Kun je wel altijd jezelf zijn ? Al deze vragen gaan over onze dagelijkse om gang met andere mensen. Als we iemand voor het eerst ontmoeten, vormen we ons meteen een indruk van die persoon. Omgekeerd vormt de ander zich ook een indruk van ons. In dit boek wordt dit process van inrdukvorming toegelicht aande hand van voorbeelden nuit het dagelijks leven en de resultaten van wetenschappelijk onderzoek. Door het hele boek heen staan oefeningen en teste waarmee lezers zelf kunnen ontdekken hoe het proces van indrukvoming bij hen werkt. Op onderhoudende, herkenbare en zeer toeganke lijke wijze worden inzichten uit de sociale psychologie gepresen teerd voor een breed lezerspubliek.Prof. dr. Roos Vonk is hoogleraar Sociale Psychologie aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Daarnaast is zij directeur van coachings en traningsbureau Vonk Zelfbepaling. Het boek is geschreven in samen werking met Pieternel Dijkstra. Zij is zelfstandig psychologe en schreef eerder populair- psychologische boeken over jaloezie, verlegenheid en de liefde.

Specificaties

Auteur Vonk, R.
ISBN/EAN 9789055944651
Druk 3