Zin in zin, levensbeschouwing en ethiek 2e fase (ed 2019)

Leeuw, J. de

9789460362576 - Zin in zin, levensbeschouwing en ethiek 2e fase (ed 2019)

Artikelomschrijving

Zin in zin is een ideale methode voor leerkrachten die kiezen voor een ver doorgevoerde vorm van zelfstandig studeren. Maar ook docenten die een meer klassieke didactiek hanteren kunnen zeker uit de voeten met deze methode. Kenmerken van Zin in Zin Een methode voor HAVO en VWO: ieder hoofdstuk bevat verdiepingsstof voor de VWO-leerling in de vorm van aparte paragrafen en Z-opdrachten. Een eigen website met nieuws, index, werkvormen (debatteren en een werkstuk maken) aanvullende stoffen en opdrachten. Een - bij de actualiteit aansluitend - nieuw ontwikkeld hoofdstuk over Social Media en de digitale wereld. Een samen met de methode Standpunt volledige route levensbeschouwing voor onderbouw en tweede fase van zowel HAVO als VWO. Een inhoudelijke opzet die gelegenheid biedt voor ieder van de vier profielen een specifiek leerprogramma aan te bieden. Inhoud Hoofdstuk 1 Heeft het leven zin? Paragraaf 1â Inleiding Paragraaf 2â De zin van het leven Paragraaf 3 Zinbeleving en geluk Paragraaf 4 Waarom zoeken mensen naar zin? Paragraaf 5â Wanneer stellen mensen de vraag naar zin? Paragraaf 6â Zingeving: een basis in jezelf Paragraaf 7â Verdiepingsstof: cultuur als hulpmiddel bij zingeving Paragraaf 8â Antwoorden op de vraag naar zin Hoofdstuk 2 Wie is de mens? Paragraaf 1 Inleiding Paragraaf 2 Wat is een mensbeeld? Paragraaf 3 De mens is een egoïstisch wezen Paragraaf 4 De mens is een vrij wezen Paragraaf 5 Het christelijk mensbeeld Paragraaf 6 Verdiepingsstof: de mens als seksueel en agressief wezen Hoofdstuk 3 Inleiding ethiek Paragraaf 1 Inleiding Paragraaf 2 De ethische Paragraaf 3 Ethische visies Paragraaf 4 Verdiepingsstof: ethische stelsels Paragraaf 5 Ethiek als proces Paragraaf 6 Stappenplan en cases ethiek Hoofdstuk 4 Deugden, helden en verhalen Paragraaf 1 Inleiding deugdenethiek Paragraaf 2 Deugden

Specificaties

Auteur Leeuw, J. de
ISBN/EAN 9789460362576
Druk 1
€ 36,95

Artikelomschrijving

Zin in zin is een ideale methode voor leerkrachten die kiezen voor een ver doorgevoerde vorm van zelfstandig studeren. Maar ook docenten die een meer klassieke didactiek hanteren kunnen zeker uit de voeten met deze methode. Kenmerken van Zin in Zin Een methode voor HAVO en VWO: ieder hoofdstuk bevat verdiepingsstof voor de VWO-leerling in de vorm van aparte paragrafen en Z-opdrachten. Een eigen website met nieuws, index, werkvormen (debatteren en een werkstuk maken) aanvullende stoffen en opdrachten. Een - bij de actualiteit aansluitend - nieuw ontwikkeld hoofdstuk over Social Media en de digitale wereld. Een samen met de methode Standpunt volledige route levensbeschouwing voor onderbouw en tweede fase van zowel HAVO als VWO. Een inhoudelijke opzet die gelegenheid biedt voor ieder van de vier profielen een specifiek leerprogramma aan te bieden. Inhoud Hoofdstuk 1 Heeft het leven zin? Paragraaf 1â Inleiding Paragraaf 2â De zin van het leven Paragraaf 3 Zinbeleving en geluk Paragraaf 4 Waarom zoeken mensen naar zin? Paragraaf 5â Wanneer stellen mensen de vraag naar zin? Paragraaf 6â Zingeving: een basis in jezelf Paragraaf 7â Verdiepingsstof: cultuur als hulpmiddel bij zingeving Paragraaf 8â Antwoorden op de vraag naar zin Hoofdstuk 2 Wie is de mens? Paragraaf 1 Inleiding Paragraaf 2 Wat is een mensbeeld? Paragraaf 3 De mens is een egoïstisch wezen Paragraaf 4 De mens is een vrij wezen Paragraaf 5 Het christelijk mensbeeld Paragraaf 6 Verdiepingsstof: de mens als seksueel en agressief wezen Hoofdstuk 3 Inleiding ethiek Paragraaf 1 Inleiding Paragraaf 2 De ethische Paragraaf 3 Ethische visies Paragraaf 4 Verdiepingsstof: ethische stelsels Paragraaf 5 Ethiek als proces Paragraaf 6 Stappenplan en cases ethiek Hoofdstuk 4 Deugden, helden en verhalen Paragraaf 1 Inleiding deugdenethiek Paragraaf 2 Deugden

Specificaties

Auteur Leeuw, J. de
ISBN/EAN 9789460362576
Druk 1