Flexx edu4all 3 werken in de ict

Prijs: € 22,43
Verwachte levertijd: 5 werkdagen

Omschrijving

In dit projectboek gaan de leerlingen bij drie verschillende - bestaande - bedrijven aan het werk. Bij elk bedrijf vervullen ze een andere functie. Zo maken ze kennis met de diverse uitstroomvarianten...
Lees meer

Gerelateerde artikelen

Uitgebreide omschrijving

In dit projectboek gaan de leerlingen bij drie verschillende - bestaande - bedrijven aan het werk. Bij elk bedrijf vervullen ze een andere functie. Zo maken ze kennis met de diverse uitstroomvarianten van een ICT-opleiding op mbo-niveau.

Casus A Find You Consultancy
In deze casus loopt de leerling stage bij Find You Consultancy, een bedrijf dat gespecialiseerd is in internetmarketing en social media. De leerling assisteert daar bij verschillende taken, zoals: netwerk beheren, zoekwoorden controleren, klanten helpen, gegevens ordenen en websites ontwerpen. In praktische acties passeren vele begrippen uit de ICT-wereld de revue en worden deze toegelicht. Tot slot van de casus voeren leerlingen een onderzoek uit over het gebruik van social media. De bevindingen van dit onderzoek verwerken ze in een presentatie.


Casus B Nationale Politie
In deze casus solliciteert de leerling naar de functie van junior functioneel beheerder bij de divisie ICT van de Nationale Politie. De leerling doorloopt eerst de sollicitatieprocedure. Die bestaat uit het schrijven van een gemotiveerde brief, het voeren van een sollicitatiegesprek en meedoen aan een veiligheidsonderzoek. Vervolgens gaat de leerling aan de slag bij de afdeling Functioneel beheer. De leerling maakt kennis met het informatiesysteem bij de politie en leert hoe vragen te beantwoorden op basis van dit systeem. Ook neemt de leerling deel aan de be√ędiging van nieuwe politiemensen. Uit dit feestelijke moment komen zowel administratieve (Excel) als huishoudelijke acties voort.

Casus C Simac Techniek NV
In deze casus gaat de leerling als support engineer werken bij Simac Techniek NV. Dit is een groot innovatief technologieconcern dat onder andere ICT-infrastructuren ontwerpt, bouwt en beheert. De leerling leert om telefonisch klantgesprekken te voeren, deze 'calls' te registreren in een systeem en om samen te werken in een klantenteam. Ook stelt de leerling een instructie op om een kla
Uitgever Edu'Actief
Druk 1
ISBN/EAN 9789037207446
Auteur Post, J.
Vakken Economie

Anderen bestelden ook: