De geluksfabriek over binden en boeien van mensen in organisaties

Prijs: € 16,95
Verwachte levertijd: 3 werkdagen

Omschrijving

De economische groei en krapte op de arbeidsmarkt dwingen organisaties ertoe beter de luisteren naar en te reageren op de wensen van werknemers. Terwijl in de bovenstroom wordt gesproken over aandeelh...
Lees meer

Gerelateerde artikelen

Uitgebreide omschrijving

De economische groei en krapte op de arbeidsmarkt dwingen organisaties ertoe beter de luisteren naar en te reageren op de wensen van werknemers. Terwijl in de bovenstroom wordt gesproken over aandeelhouderswaarde, resultaten, prestatiesturing, structuren en systemen, voeren in de onderstroom normen en waarden, identiteit, ethiek, authenticiteit en zingeving de boventoon. Mensen willen niet meer, maar beter. Alleen door iedere individu aan te spreken op zijn psychologisch contract, maken organisaties mensen gelukkiger en laten zij hun talenten tot bloei komen. Essentieel is het onderscheid tussen mensen die geboeid willen worden en mensen die zich verbinden aan een organisatie. De eerste groep beschouwt de arbeidsrelatie als een deal, voor de tweede is de identiteit en missie de bindende factor. Met 13 basisprincipes voor binden en boeien, wordt aan de hand van praktijkvoorbeelden duidelijk gemaakt hoe organisaties om kunnen gaan met schijnbaar tegenstrijdige belangen van het individu en de organisatie.
Uitgever Uitgeverij Scriptum
Druk 17
ISBN/EAN 9789055941292
Auteur Bruel, M.
Vakken economie en ondernemen

Anderen bestelden ook: