Ken uw klant klantwaardemanagement als motor van uw marketing

Prijs: € 24,95
Verwachte levertijd: 3 werkdagen

Omschrijving

Wat is klantwaarde en wat is het nut ervan? Hoe bereken ik de klantwaarde voor mijn onderneming? Hoe kan ik klantwaarde in de praktijk gebruiken? Hoe identificeer ik opportuniteiten en kan ik nieuwe k...
Lees meer

Gerelateerde artikelen

Uitgebreide omschrijving

Wat is klantwaarde en wat is het nut ervan? Hoe bereken ik de klantwaarde voor mijn onderneming? Hoe kan ik klantwaarde in de praktijk gebruiken? Hoe identificeer ik opportuniteiten en kan ik nieuwe klanten vinden en houden? Welke factoren zijn het meest bepalend voor de financiƫle resultaten per klant? Welke meetmethodes zijn geschikt en hoe pas ik ze toe?;;;Ken uw klant richt zich tot managers die de invoering van klantwaardemanagement overwegen of hun huidig beleid op een hoger niveau willen brengen. We leven in een hypercompetitieve markt waar ondernemingen geconfronteerd worden met een voortdurend groeiende prijsdruk en klanten die steeds veeleisender worden. Winst maken is voor ondernemingen belangrijk en noodzakelijk om te groeien, maar klanten zien dat anders. Zij hechten belang aan soms zeer uiteenlopende zaken als kwaliteit, klantgerichtheid, goede informatie, een uitstekende ervaring, en uiteraard de prijs. Op het eerste gezicht lijken dit tegenstrijdige belangen te zijn, maar de praktijk wijst uit dat ondernemingen dit juist in hun voordeel kunnen laten werken. Hoe ze dat doen? Vooral door te begrijpen wat waarde voor de klant betekent. Wat klanten motiveert om met hen zaken te doen. Door bijvoorbeeld te weten waarom de ene klant bereid is om een hogere prijs te betalen en de andere niet. En door de juiste actie te nemen op het voor de klant meest geschikte ogenblik. Deze ondernemingen zijn succesvol, omdat ze een optimaal evenwicht vinden tussen de waarde van de klant en de waarde voor de klant. Klantwaardemanagement staat daarom in vele ondernemingen meer en meer op het prioriteitenlijstje van het bedrijfsmanagement. Klantwaardemanagement roept echter voor veel managers nog zodanig veel vragen op dat men de stap van theorie naar praktijk vaak niet durft te zetten. Anderzijds is de druk op (marketing)managers groot om resultaatgedreven te werken en meer inzicht te geven in de financiƫle consequenties van hun acties. Dit boek geeft u een praktische leidr
Uitgever Uitgeverij Scriptum
Druk 1
ISBN/EAN 9789077432327
Auteur Perre, M. Van De Kuijlen, T.
Vakken handel en verkoop

Anderen bestelden ook: