Organisatie-ethiek

Prijs: € 35,95
Verwachte levertijd: 5 werkdagen

Omschrijving

In de afgelopen vijftig jaar is de wereld ingrijpend veranderd. Globalisering, media en milieukwesties hebben ons sterk bewust gemaakt van onze onderlinge afhankelijkheid en de noodzaak om betrouwbare...
Lees meer

Gerelateerde artikelen

Uitgebreide omschrijving

In de afgelopen vijftig jaar is de wereld ingrijpend veranderd. Globalisering, media en milieukwesties hebben ons sterk bewust gemaakt van onze onderlinge afhankelijkheid en de noodzaak om betrouwbare afspraken te kunnen maken. In diezelfde vijftig jaar hebben veel organisaties zich tot instituties met grote invloed ontwikkeld en is het bewustzijn van de morele verantwoordelijk heden van die organisaties enorm toegenomen. Maar ook kleinere organisaties hebben
dagelijks te maken met 'stakeholding', het peilen van de wensen en verwachtingen van betrokkenen. Daar door zijn het om gaan met ethische dilemma's, het afleggen van morele verantwoording ten overstaan van de stakeholders en het formuleren van moreel beleid cruciale competenties geworden voor elke organisatie.

In dit boek wordt uitgelegd hoe je deze competenties in de praktijk ontwikkelt en versterkt. Twee uitgangspunten staan daarbij centraal: organisatie-ethiek biedt moge lijk heden om continuïteit te garanderen, productkwaliteit te vergroten en hoger rendement te realiseren, maar biedt tegelijkertijd kansen om meer zin te geven aan het bestaan. En dat laatste geldt zowel voor de individuele werknemer of manager als voor de organisatie als geheel.

Kenmerken van dit boek:
- Pragmatische aanpak en directe koppeling van ethiek met dagelijkse
beroeps praktijk.
- Gericht op ontwikkeling van concrete morele competenties voor
bedrijfsvoering en management.
- Volledige integratie van ethiek in moderne management-, organisatie-
en bedrijfscommunicatietheorie.
- Realistische en gevarieerde casussen, geschikt voor elke hogere bedrijfskundige of technische beroepsopleiding.
- Projectcasussen, waarin ethiek geïntegreerd is in grotere op drachten
die ook andere vakgebieden bestrijken, zoals management, finance,
informatica en communicatie.
- Extra verdiepingsstof op de website die de praktische toepasbaarheid
in het hoger onderwijs verder versterkt.
Uitgever Pearson Edu.Nederlandstalig via CB
Druk 5
ISBN/EAN 9789043009904
Auteur Winkler, P.
Vakken Management en organisatie

Anderen bestelden ook: